55 fenntartható márkát, köztül a magyar Inest Nonprofit Kft.-t is díjaztak a bécsi GREEN BRANDS gálán.
A GREEN BRANDS nemzetközi szervezete gálaesten díjazta három ország azon márkáit, amelyek megfeleltek a szigorú értékelési folyamat ökológiai fenntarthatóságot vizsgáló követelményeinek. Az eseményen részt vettek a díjazott márkák képviselői és a szakértői zsűri tagjai Magyarországról, Csehországból és Ausztriából.
A rendezvény a GREEN BRANDS történetének eddigi legnagyobb gálaestje, mivel a koronavírus-járvány miatt tavaly több országban elmaradt a díjátadó. Ezért 2021. szeptember 15-én három ország zsűritagjai és fenntartható márkáinak képviselői találkoztak a bécsi Palais Niederderösterreich történelmi épületében, ami egyben remek lehetőség volt új partnerségek kialakítására. A gálaestet hagyományosan az osztrák közélet fontos személyiségeinek támogatásával rendezik meg. A vendégek között volt többek között Leonore Gewessler, Ausztria környezetvédelmi, közlekedési, innovációs és technológiai minisztere, és Werner Kogler, Ausztria alkancellárja is.
Az ünnepélyes program során a három országból 55 márka vehette át a kitüntetést, ami a védjegy mellett egy megújuló nyersanyagból 3D-nyomtatott trófeát is magában foglal. A GREEN BRANDS védjegyének köszönhetően az ügyfelek jobban tájékozódhatnak ezen a területen, és támogathatják azokat a márkákat, amelyek elkötelezettek a természet és környezetünk védelme mellett.
„A védjegy azonban nemcsak a környezettudatos vásárlók elérése során jelent előnyt. A nyugati országokba, különösen Németországba exportáló vállalatok is versenyelőnyhöz, új üzleti kapcsolatokhoz juthatnak azáltal, hogy bizonyítják fenntartható működésüket.” – mondta Wiszkidenszky András, a GREEN BRANDS magyarországi, csehországi és szlovákiai regionális igazgatója.
A felelős, fenntartható gazdálkodás témája igen összetett, aminek hiteles kommunikációja a médiában egészen új, sajátos megközelítéseket igényel. Ezeket a törekvéseket díjazza az osztrák környezetvédelmi újságírói díj is, amelynek négy kategóriájának (digitális média, nyomtatott média, TV, Rádió) győztesei is a hagyomány szerint a GREEN BRANDS díjátadó gáláján kerültek bejelentésre.
Az est egyik fénypontja a GREEN BRANDS Év Személyisége díjak átadása volt, amely díjat azon hírességek kapják, akik tevékenységükkel jelentős mértékben hozzájárulnak a fenntarthatóság témájának médiában való megjelenéséhez. Az osztrák díjat a híres zenész és író, Hubert von Goisern nyerte el, Magyarországon pedig először, közönségszavazással Gyetván Csaba YouTuber, műsorvezető győzedelmeskedett, akinek zöld-tematikájú műsorait a Discovery csatornán is nyomon követhetjük. Rendhagyó módon, Magyarországon először szakmai kategóriában is meghirdették a díjat, amit a szakértői zsűri Nagy Gréta közgazdásznak és környezetmérnöknek ítélt oda.
További információ a GREEN BRANDS-ről
A GREEN BRANDS védjegy a mindennapi élet “zöld” márkáit tünteti ki, amelyek reagálnak a fogyasztók fenntarthatósággal, a környezetvédelemmel és az egészséges életmóddal kapcsolatos egyre növekvő tudatosságára. A védjegy, és a megszerzéséhez vezető folyamat az Európai Unió által, ökológiai fenntarthatóságot bizonyító védjegy kategóriában bejegyzett, elismert. A GREEN BRANDS ezáltal egyedülálló módon értékeli a márkák klímavédelem, fenntarthatóság és ökológiai felelősségvállalás iránti elkötelezettségét.
A GREEN BRANDS védjegyet két évre ítélik oda a díjazott márkáknak, miután az auditon elérték a szükséges benchmark értéket, majd a szakértői zsűri alapos vizsgálat után szintén jóváhagyta a díjazást. Utóbbi lépcsőfok kulcsfontosságú része az értékelési folyamatnak, valamint garancia a szakértelemre és a függetlenségre. A zsűri az üzleti élet, a tudomány, a média, az ügynökségek és a környezetvédelmi szövetségek magas rangú képviselőiből áll.
A GREEN BRANDS szervezetét 2007-ben alapította Norbert Lux, márkaértékelési és öko-filozófiai háttere felhasználásával. Az első GREEN BRANDS értékelési folyamat 2011 márciusában Ausztriában zajlott, jelenleg a szervezet európa-szerte 8 országban működik. Magyarországon a GREEN BRANDS védjegy 2019 óta szerezhető meg.
0 Hozzászólás